zaterdag 21 mei 2005

huize nazareth

naar venlo gefiets en eens fotoos gemaakt van het gebouw wat eens mijn internaat is geweest maar waar nu een drukkerij is gehuisvest.
Eerst kom je langs de kerk aan de straelseweg in venlo

links ga je naar nijmegen en rechts naar het internaat
Hieronder zie je de voorkant met een wei die ervoor ligt (dat was vroeger onze speeltuin maar nu een paardewei)

hieronder zie je de voorkant in close-up met het christus beeld boven de deur

de linkerzijkant van het gebouw dit is tevens het uitzicht op mijn eerste en tweede klas
Hier was vroeger nog een grote poort naar de speeltuin

de rechterkant van het gebouw is nu een restaurant geworden
Hier was vroeger de bakkerij en keuken

Hier is nog een blik op wat eens de slaapvertrekken en eetzalen waren, maar die zijn zijn nu omgebouwd naar woonhuizen

Hier is nog een foto van de kloosterkapel dat achter de voorkant ligt, hier heb ik nog mijn communie in gedaan.


Een grote (en vage) versie van de fotoos zijn alhier te vinden

Op de terugweg presteerde het zo'n huppelkutje bij mcdonalds in roermond om me 4 euro te laten betalen voor een broodje hamburger.
schandalige prijzen hanteren die!!! dat is gewoon diefstal.

Ik lijk te weten dat er geen keien/kiezelstenen binnen het complex van het internaat lagen toen ik er verbleef wel een prachtige tuin met een rozenboom, en er lag toen een groot braak veld achter en ernaast waar nu die bedrijven gebouwd zijn. Ik herinner me wel dat ik op de wandeltochten in de omgeving nooit de tijd had om mooie keien te zoeken/oppakken.

overzicht:



De appartementenrij met rode panelen was waar ik verbleef.