dinsdag 30 november 2004

een interview

Het kamerlid Uroe-oegoe van Groep Vilders wil de onderdrukking van papoeavrouwen en vrouwtjesapen in het algemeen aan de kaak stellen. Zelf een vluchtelinge uit papoea
die hier illegaal verbleef, wil ze een boek schrijven over natuurgodsdienst, heidenen en emancipatie.
In een kort vraaggesprek vroeg ik haar waarom ze niet terug wil naar Nieuw-Guinea om zich daar in te zetten voor de papoeavrouwen. Ze antwoordde dat als men tot een minderheid behoort en ook nog vrouw is men dus per definitie politiek rechts moet zijn, en dat betekent dat ze zich derhalve alleen met de nederlandse papoeavrouwen kan bezighouden. Op mijn vraag of ze zich bij Adolf Hitler Standard Gruppe West zou voegen oreerde ze dat die politieke beweging nog niet een gevestigde partij was en ze dus liever bij Vilders bleef zolang deze beweging de grootste was en ook omdat ze incest willen legaliseren.
Na de bewering dat in Nederland nauwelijks beoefening is van een natuurgodsdienst en dat haar boek mijn inziens hier misplaatst is en dat zeer veel mensen in Nieuw-Guinea analfabeet zijn, beweerde ze dat ik haar de mond wilde snoeren en liet ze me er door de bewaking eruit gooien.
Ze schreeuwde me nog na dat ze nu veel strijdbaarder was.

for more background info