Map of a Tragedy: How MH17 Came Apart Over Ukraine - WSJ.com:
'via Blog this'
De afstand tussen verste brokstuk in petropavlivka en het verste brokstuk in hrabove is 9,65 km, wat slechts 560 meter minder is met de in de vorige post gemaakte berekening van de valafstand van het vliegtuig. Of de berekening was correct en was de valafstand van de brokstukken (voornamelijk het achterstuk) in petropvlivka 560 meter, en dus was daar de wortelkwadraatsom van de horizontale en verticale afstanden 10415m
De lichamen in hrabove (voornamelijk het voorstuk) vielen dan blijkbaar op 3140 meter hoogte uit het middenstuk dat 625 meter van de lichamen af ligt. In rozsypne ligt dus de cockpit met een valafstand van 4545m+560m=5105m met de wortelkwadraatsom van de vert. en hor. afstanden 11585m
De formule voor valsnelheid met wrijving is wat ingewikkelder maar met een massa van 200000kg voor het vliegtuig kan men met een benadering van 0,8 voor de wrijvingscoefficient van een vallende cilinder en een luchtdichtheid van 0,4 op 10km hoogte tot 1,3 op zeenivo en een oppervlak van het vliegtuig van 825m^2 ook uitkomen op een eindsnelheid van wel 205m/s (of 740km/u) oftwel 10415m/205=50.8 seconden om in petropvlivka neer te storten en 11585m/205=56.5 seconden om in rossypne neer te vallen en 14575m/205=71.1 seconden om in hrabove te eindigen. De valtijden zijn de ondergrens omdat de brokstukken lichter en kleiner zijn dan het hele vliegtuig, voor het menselijk lichaam is de eindsnelheid 56m/s en komt men al tot een valtijd tussen de 10415m/56=186 seconden en 14575m/56=260 seconden.
Daarnaast hebben de separatisten mijnen gelegd in het rampgebied en mag het OVSE onderzoeksteam met het mooie weer aldaar gaan fietsen. Poetin zien we pas nadat de mist van de kruitdampen is opgetrokken.