zondag 25 maart 2007

de miskoop

Sinds bij mij een ruitje is geklauwd lijkt de 'wisdom of the crowd' er alleen nog maar ui te bestaan om mij troep aan te smeren: het is altijd een miskoop wat niet te ruilen valt.
Een opsomming, loopt u even mee dooe de laatste 6 jaar?
Ten eerste het ruitje vervangen door verkeerd getint glas (bedankt salvino): 25,-
Dan een schilderij gekocht waarvan het glas kapotviel en het moest vervangen met glas ui een nieuw schilderij: 12,50
Een TV bij de aldi die na 2 jaar al niet meer groot genoeg is voor mijn ogen: 300,-
De rest is in euros.
Vervolgens een fiets gekocht bij halfords (mountainbike) waarvan de versnellingen zeer geschikt voor de bergen in zwitserland zijn, waar ik nooit kom of zal komen. Een groter tandrad past niet dankzij het frame: 500,-
Een PC van 1200,- (mediamarkt) die een kapotte harddisk en chip bevatte, en na een jaar begaf de cardreader het ook nog, en slechts half gerepareerd uit de garantie terugkwam. Nee, ruilen gaat neit als je de kooptoestand (per ongeluk) gewist hebt.
Een (nee, twee) bril(len) die ik zou kunnen gebruiken (bedankt pearl) als verrekijker aangezien ik er op de korte afstand nagoenoeg blind mee ben: 200,-
En nu is het een grafka bij vobis van 130,- die net iets minder prestaties levert dan de oude grafka van 128MB alhoewel het 4 keer meer geheugen heeft, onbeschadigde artikelen ruilen ze ook niet.
Kortom alles wat met beeldmatriaal te maken heeft is diefstal en een fiets is altijd diefstal.
Dat is dan een schade van meer dan 2000,-
En voor ieder die kopen heeft staan te besijken:
Thanx, but no thanx.