maandag 1 augustus 2016

hoe GOOGLE mijn leven verwoestte

dag 1

Ik was alleen op vakantie in de australische outback toen mijn auto het begaf, gelukkig deed mijn mobiel het nog wel en na enige searchinstructies gaf google als eerste resultaat aan dat het aan de carburator lag en dat die alleen met wachttijd geleverd konden worden. Hulp erbij halen kon niet omdat de belminuten op waren en de telefoon van mijn ex was die alle mail adressen erop had gewist en op het kinderslot stond en dus alleen search opdrachten mogelijk waren.
Er stopte ook nergens een bus.
Dus op google maps gezocht naar de dichtsbijzijnde reparatieshop maar die bleek te ver weg te zijn, google toonde wel adverts van andere automerken.
En dus richting dichtsbijzijnde stad gelopen.

dag 2
Bij het stadje aangekomen bleek het uitgestorven.
Nog eens gecheckt op het stad wiens richting ik was uitgelopen en nu gaf het 16de resultaat aan dat dat stadje was gebouwd door opaaldelvers maar dat de mijnen eromheen sinds kort uitgeput waren. in de google-advertorials kwamen nu adverts voorbij van frisdranken en abbos met gratis belminuten en gelijkwaardige caburateurs.
En de waterbron bleek uitgeput maar ik vond wel een veldfles.

dag 3
Op zoek naar andere waterbronnen kon google me wel een meertje aanwijzen enkele tientallen kilometers verder. Bij het meertje aangekomen zat het vol krokodillen, in de advertorials verschenen adverts voor waterluchtbedden en andere strandartikelen en mijnwerkersspullen. Met grote angst vulde ik mijn water aan en verloor ik mijn sombrero.

dag 4
Het water dat ik dronk maakte me ziek, en na enig speuren op google leek het botulisme te zijn. Al vertelde google dat dat zeer zeldzaam was en het misschien de ziekte van lyme was. Omdat ik nog niet geheel verlamd raakte en beter kon blijven waar ik was als ze me zouden missen overnachtte ik in een ravijn. De adverts ging over krokodillenleer, dorstlessers en reiskostenverzekeringen.

dag 5
Zoekend bij google naar andere manier uit deze woestijn vond ik als eerste resultaat  dat men het water uit de radiator van de auto moest nemen als men zonder zat in de woestijn. De advertorials gingen over ziektekostenverzekeringen, euthanasie en stervensbegeleiding en tweedehands carburateurs en geestelijke luiheid.