woensdag 26 november 2014

De onderdanige vrouw heeft op slinkse wijze haar rentree gemaakt | Opinie | de Volkskrant

De onderdanige vrouw heeft op slinkse wijze haar rentree gemaakt | Opinie | de Volkskrant: "Feministen zouden dergelijke redeneringen veel vaker keihard, publiekelijk moeten veroordelen. Ook als het gaat over ongelijke machtsverhoudingen op een ander vlak dan gender. Feminisme kan weer politiek worden als we de parallellen tussen misogynie en xenofobie erkennen en tegen beiden stelling innemen. Het persoonlijke politiek maken, werkt twee kanten op. Je laat zien hoe structurele scheve verhoudingen impact hebben op je persoonlijke leven, maar ook hoe je je in je persoonlijke leven, zo nodig met je eigen lijf, kunt verzetten tegen ongelijkheid. In de strijd tegen elke vorm van ongelijkheid, buitensluiting en onderdrukking, - ongeacht of deze jou zelf direct raakt - is solidariteit het sleutelwoord. Emancipatie is nu eenmaal nooit een eenmans (of -vrouws)actie!"



'via Blog this'



In wezen is het de dialectiek van de afgunst waarin elke vorm van discriminatie uiteindelijk moest eindigen in jaloersheid zonder dat er iets is veranderd aan de onderliggende  (door god gegeven) machtsstructuur.
Vrouwen werden gediscrimineerd maar missen de jaloezie als feministe en willen (sic) nu als laatste wens een dominante man die dat al waren toen ze vrouwen discrimineerden op economisch-politiek vlak. Ze wil dus een vent (of sparringpartner?) om jaloers op te zijn, zoals mannen de vrouw slechts als een pronkstuk aan zijn zij hadden voor jaloerse blikken.
Met het verschil dat de afgunst niet meer om het 'dat' draait maar dat om het 'die' gaat, haar sexuele vrijgevochtenheid als privilege leidt tot een zelfgekozen sexuele slavernij als laatste taboe. Maar de minnaar(s) aan de kant moet ook nu beteuterd toekijken aangezien hij ook nu nooit dezelfde sexuele rechten krijgen zal als mister toyboy. Net zoals de gediscrimineerde kleurling alleen maar jaloers kan worden is op de sociale privileges van blanken en het zelf nooit binnen zijn sociaal bereik kan verwerven en als consument slechts achter dezelfde materiele produkten kan jagen zonder de erbij horende geluksstatus te mogen permitteren.
Want de dominante (macho)mannen die vrouwen toen discrimineerden noemen het nu ook gewoon jaloersheid van vrouwen betreffende dezelfde klachten dat hij het beter getroffen heeft dan haar. En de vrouwen zouden het volgens dezelde mannen het zelf schuld zijn dat ze het niet beter kregen dan hun terwijl vrouwen sociaal nooit mogen meetellen en zonder dat hij aan dominantie of economische macht teveel heeft moeten inboeten. Het is dus een vulgaire naaperij van feministen voor geld waarbij mannen nu eens degene zijn die sociaal niet mogen meetellen want dat is het kardinale punt, hij is handig maar lelijk of mooi maar een sukkel of onbruikbaar maar rijk. Het feminisme was vrouwenbelang ipv. vrouwelijk eigenbelang. Het is maatschappelijke bedrog en seksistische oplichting op zo'n grote schaal dat de middeleeuwse kerk erbij verbleekt. Want zijn mannen of vrouwen minder man of vrouw als ze sociaal niet meetellen? Sinds naast hetero ook andere geaardheden worden getolereerd (behalve op een werkvloer en cafe) telt niemand meer echt sociaal mee.



Good girls go to heaven, bad girls are better off dead.