donderdag 13 november 2014

Rosetta

Eindelijk aangekomen in Syrië op de luchthaven van Baghdad. De IS staat al te ronselen bij de uitgang van het vliegtuig, daar zou de Nederlandse regering eens wat aan moeten doen. Met mijn nieuwe kameraden hebben we al ons eerste bordeel bevrijd van het kapitalistische juk van uitbuiting en de vrouwen blijven ons maar achtervolgen uit dankbaarheid. Er is veel armoede hier. Ik geniet van de zuivere lucht en het weidse uitzicht. We hebben kamelen geleasd en zijn op weg naar Kobani om daar een gaarkeuken op te zetten voor onze vermoeide strijders. Mijn nieuwe kalasjnikov hapert af en toe als ik onderweg op sluipschutters wil schieten maar mijn pistool doet het prima. Mijn bevrijde nachtvlinder biedt het aan om de kalasjnikov te reinigen en ik geef haar mijn geweer waarmee ze aan de gang gaat. Op de kamelenradio volgen we de landing van rosetta op de komeet en zien we hongerige kinderen langs de weg, wat wij niet allemaal al kunnen. We bereiken bijna Kobani over een weg van kinderhoofdjes, ik trek mijn bomgordel nog even recht.