zondag 1 augustus 2004

En op een dag ben je Te Oud!

Ik had 20 jaar geleden zo'n 200 stripboeken. Deze heb ik toen (veel te goedkoop) allemaal verkocht.
Ik probeer uit mijn geheugen en met behulp van de zilveren dolfijn eens na te gaan welke dat waren:

de 4 Helden
Alex
Ambrosius
Asterix
luitenant Bleuberry
de Blauwbloezen
albums van Binet
Axel Moonshine
Bernard Prince
Dani Futuro
Dommel
Franka
de Generaal
Grootvizier Iznogoedh
Guust flater
Agent 327
Blake & Mortimer
Blook
Bruno Brazil
Familie Doorzon
John Difool
Luc Orient
Lucky Luke
Mr Magellan
Kuifje
Maarten Milaan
Natasja
Paling & Ko
Ravian, de tijd/ruimteagent
Roze Bottel
Schipbreuk in de tijd
Sjef van Oekel
Stef Ardoba
Suske & Wiske
Taka Takata
Trigië
Vidocq

Meestal waren het een paar albums uit de serie, soms de hele serie zoals:
Trigië, Roze Bottel, Paling & Ko, Natascha, Luc Orient, Bernard Prince, Asterix an Alex.
Ze behoren allemaal van voor 1984 te zijn.
Je ziet dat humor en fantasy/SF mijn favorieten zijn.
Paling & Ko is nog steeds om je te bescheuren.
Andere goede strips (die niet van mezelf waren) vind ik: De Huurling, Kinderen van de Wind en De Metabaronnen.
De strips kosten toen fl 4,50/4,95 (guldens) en dat toen ik ermee uitschee was het al
fl 6.95/7,50 en dat was niet meer opbrengen, ondanks de krantenwijk.