zondag 29 augustus 2004

fietstocht 7

Naar nijmegen gefietst; 120 km in 5 uren (wind in de rug).
vertokken om 14.00 uur.
Precies na 2 uren fietsen aangekomen in venlo.
Toevallig was in venlo nog een of ander festivalletje gaande toen ik aankwam.
In venlo nog gekeken naar het internaat waar ik op mijn 6de en 7de op zat, de gebouwen staan en nog maar de ruimtes dienen nu andere doeleinden.
vanaf venlo lijkt alles wel bos, maar het fietspad mogen ze wel eens verbeteren.
De ANWB mag de wegwijzers vanaf venlo ook wel eens een juist kilometrage laten aangeven. Want er klopt niks van: speciaal de 2 wegwijzers met nijmegen 46 kiklometer die 3 kilometer van elkaar afstaan, ook de wegwijzer nijmegen 26 kilometer doet je niet vermoeden dat er nog een wegwijzer nijmegen 30 kilometer komt, zeer fustrerend.
Pas na 90 kilometer sloeg de vermoeidheid toe.
In nijmegen begon het effe te miezelen.
In nijmegen ook nog kronenburg park bezocht, maar dat is geen liedje (van frank boeijen) waard. Om het St. Maarten kliniek nog eens te bekijken waar mijn zus na het auto-ongeluk in Venlo is heengebracht had ik geen zin meer.
Wel nog even aan de waalkade gezeten.
Kortom: een plezierige tocht
Terug met de trein en thuis om 22 uur.
Ik meende in de trein nog iemand te herkennen van mijn punk-scene uit de jaren '80.