vrijdag 12 augustus 2005

Vandaag weer het gevoel alsof ik met een groot gat in mijn hoofd rondloop, het gat zit op de plaats waar ik vroeger zat. Ik voel me verdoofd (maar dat is niet door de moderne zondvloed aan infotainment en het is ook geen CD-conduct disorder- van me). Het is meer een intellectuele verdommenis. Dit moet het verschil zijn tussen mijn vroegere vakkenpakket en het tegenwoordige profiel cultuur en maatschappij van de HAVO, ik had 30 jaar geleden geen biologie moeten kiezen maar een derde taal. Ik hoef dus alleen nog maar frans en/of duits te leren. Een hele verbetering na 20 jaar experimenteren met het onderwijssyteem dus.
Ik weet nog dat er in de beginjaren 80 werd geroepen dat er te weinig leraren waren, nu is dus duidelijk waarvoor en hoeveel: geen. Maar goed dat ik de lerarenopleiding niet heb afgemaakt. Maar wie intereseert dat nog? Waarschijnlijk zou ik het MIT bellen moeten (ook handig voor in de klas).