zaterdag 20 april 2013

een gesprek zonder jou


Let op: elke overeenkomst met bestaande personen, gebeurtenissen, plaatsen of entiteiten berust op louter toeval. Alle personages, gebeurtenissen, plaatsen en entiteiten (zelfs God) zijn fictief en verhouden zich op geen enkele manier tot een werkelijkheid van bestaande personen, gebeurtenissen, plaatsen of entiteiten. Zelfs de overeenkomst met een web-site berust op louter toeval.




een man en vrouw aan een tafel, het wordt avond ergens in een grote stad
M: als die klootzak maar niet weer komt opdagen, hij houd me van mijn werk af
V zucht
V: begin daar nu niet weer over, we reageren gewoon niet op hem als als hij iets stoms doet bellen we de politie
M: als hij maar geen ruit ingooit op je verjaardag
V: snap je nou dat hij niet opgeeft?
Terwijl ik totaal geen moeite voor hem doe, ik word er bang van
M: het zal hem wel steken dat hij zo'n loser is, een domme nietsnut
V: het is een sadist dat is me nu ook duidelijk, en dan maar klagen over gebrek aan aandacht, liefde en contact
M: heb je nog koffie?
V schenkt nog een kopje koffie
V: we geven genoeg om mensen en de buurt vind ons ook sociaal, zo'n debiel als hij verpest alles
M: nou, eigenlijk is er niet echt veel gebeurd, behalve dan dat hij aanbelde
V: en net zeg je dat hij je van je werk afhoudt
M: maar goed dat ik de politie belde dat zal hem afgeschrikt hebben, als ik hem nog eens tegenkom schop ik hem helemaal want niemand komt aan mijn gezin
V: de lul heeft al eens een ruit ingegooid, mij gebeld en god mag weten wat er nog meer volgt. Ik zei hem toen al dat het nooit meer iets werd, en nog verstaat hij het niet
Het is toch niet dat we met oogkleppen rondlopen? Hij bezeikt zichzelf.
M: dat is meer dan 10 jaar geleden
V: ga je hem nu ook nog verdedigen? een straatverbod is het enige wat goed voor hem is, dit is om te huilen, wat als hij onze kinderen wat aandoet of mij of ons perfect leventje
M: nee natuurlijk niet, hij is te ver gegaan
V: in het cafe was het ook al zo'n wanhopig geval en ik zei zelfs nog vriendelijk hallo tegen hem en mailde zelfs en dan niks doen en nu?
M: en het nu verpest ja en daarom liegt die, ik krijg het benauwd van hem
V: kijk nog eens op zijn site wat hij aan het uitspoken is
M: dat deden we al vaak genoeg en dat hield hem ook niet tegen, alsof hij het niet ziet staan
V: en dan doet hij plots zoiets pervers, zeker teveel films gekeken
M neemt een slok van de koffie
V: er moet toch iets tegen te doen zijn
M: als hij zich maar niet zo met ons bezig hield en eens bij een sportclub ging of zo
V: en de berichtjes die hij achterlaat, gewoon absurd, of ik wil praten
M: je antwoord er toch niet op? Er zou een virus in kunnen zitten
V: nee, ik ben niet gek
M: goed zo, laten we erover ophouden
V: kijk nu dat weer, staat op zijn site een fantasie over en gesprek dat we zouden hebben
M: GVD, krankzinnig dat hij ons zo blijft kleineren, wat ziet hij toch in je?
V: hij is een onbetrouwbare lul die zijn zin wil doordrijven en maar blijft zeuren
M: geef hem nog maar een puzzel voor in zijn hel
V: tegen de tijd hij die oplost, is die weer aan het liegen, hahaha,
maar wat als hij verliefd op me is?
M: we hebben zijn CV toch gezien, we weten waar hij woont en wat die kan
V: das waar ook, god wat sociaal...