woensdag 7 augustus 2013

laatste week verplichte vakantie

  

De foto hierboven laat een kloostertuin zien zoals ik die ken van mijn jeugd, ook qua grootte.
In mijn herinnering waren er bloembedjes met fluitenkruid en later in het seizoen de rozen en er was zelfs een rozenboom, en dit alles grensde aan een braakliggend veld vol wilde bloemen en dolle kervel waar het verboden was te komen. Ik wist toen niet waarom, er was namelijk geen kinderparlement geinstalleerd  dat daarop de doodstraf had gezet, ook waren de politieke kinderstromingen toen zodanig van aard dat alleen allianties en verraad een dagelijkse zorg waren. En bleken van een niets ontziende wreedheid waar ik en mijn vriendje ons dan ook van verre hielden, wat niet ten goede kwam bij het knikkerspel.
Afijn, een herinnering aan een onbestaand paradijsje gevuld met luchtballonnen van kinderfeestjes en eigenhandig geknoopte slingers van geplukte margrietjes.
Die vaardigheden zullen ook wel verdwijnen met de komst van huishoudrobots.
Verder was ik voornamelijk bezig gehouden met het lezen van de taptoe en okki uit die tijd, waarvan stripfeuilleton archie wel mijn grootste favoriet was en tegenwoordig is vermomd als Iron Man op het witte doek..

Indien u nog een vakantiedoel ontbreekt, gooi hier je ogen te kost.