Bewijzen voor deze stelling zouden zijn dat er voor elke nieuwe uitingsvorm een crisis was die eindigt in oorlog en elk nieuw medium voor naakt al dan niet in een dwangverhouding gebruikt wordt, en kan worden onderlegd met de kondratieff-cycli. In gedachten houdende dat over de richting van de economie of de hoeveelheid smut in onze samenleving nogal verschillende discussies mogelijk zijn waarvan niemand het zekere weet.
Dat het na elke oorlog beter gaat is geen toeval, want alles wat is vernietigd moet weer worden opgebouwd.
Van grotschildering tot middeleeuwse schilderkunst waren er slechts lokale monetaire crises, pas vanaf de renaissance en de eerste banken ontstonden de eerste moderne naakten en buskruitoorlogen en de ontmenselijking van arbeid, samen met de telescoop, bril, uurwerk en kompas.
En aldus kondratieff, oorlogen en uitvindingen:
- de stoommachine, de krant en napoleon, dus eerste sex getinte advertenties
- 6 jarige crisis - de paniek van 1837
- de amerikaanse burgeroorlog en de frans-duitse oorlog en spoorwegen en fotografie en telefoon en dus de eerste hijgers en naaktfotoos.
- 6 jarige crisis - Lange Depressie
- WW1 en de elektrificatie en dus verlichting, film en radio, en dus ook de eerste smutfilms,
- 10 jarige crisis - Grote Depressie
- WW2, koreaanse en vietnamoorlog en de auto en autoradio en huisTV, allemaal om dezelfde reden.
- 6 jarige crisis - Oliecrises
- Afghaanse oorlog, Irak-Iran oorlog, Bosnische oorlog en palastijnse burgeroorlog, uitvinding WWW en social media en dus ook smut-sites (pdf).
- ?
De groeiende vraag naar smut is dus ook een reden voor de crises om dat met (meer) vrouwenvlees op de (criminele) handelsmarkt te slijten doordat er nieuwe manieren waren gevonden dankzij de techniek om het vrouwenvlees te verkopen dat iedereen wilde, en middels de kapitalistische dwangverhouding tussen man en vouw ook noodzakelijk dankzij de armoe tijdens een crisis, want arme mensen verkopen zichzelf gewilliger, goedkoper en eerder voor smut om geld. En de mensen kochten smut uit lust, begeerte, vrekkigheid, armoe, verveling, spanning en en tijdverdrijf, maar het is dus ook een onderdrukking van vrouwen. De reden voor een oorlog zal diezelfde smut met racisme zijn.
Als we het hele tegenwoordige internet delen door de huidige webporno dan is dat 420 miljoen / [min 1.7 miljard , max 15 miljard]= [max 24,7% , min 2,8%]. In 1998 was dat 14 miljoen / 300 miljoen = 4,7%, maar over de exacte grootte van internet kan men dus ook redetwistte. Indien de verhouding tussen webporno en het hele web sinds 1998 niet is veranderd zou de omvang van het web 9 miljard pagina's moeten bedragen.
Als na 6 jaar de huidige crisis eindigt, hebben we een ratio van de hoeveelheid smut waarmee een crisis eindigt.
De onderstaande Ngram indicatoren lijken precies de andere kant uit te wijzen. Waarom het woord 'obscene' in de engelse taal meedrijft met het economische getij is hiermee in duisternis gehuld, al loopt 'smut' ermee samen in de aanvang. Het gebruik van het woord 'machine' lijkt een goede indicatie voor oorlog te zijn. Waarschijnlijk zijn toepassingen van uitvindingen en ontdekkingen aanleiding voor meer obsceniteiten of het kan ook de verwerking van de oorlog zijn geweest, terwijl tijdens de oorlogen al door zelfcensuur minder reden was om aanstootgevende situaties te benoemen. Misschien is er een irrationelere verklaring.
Een georganiseerde onderdrukking van vrouwen m.b.v. economische crises lijkt er niet uit te blijken, omdat vrouwen ook al het werk of helemaal geen werk tijdens de wederopbouw mee aanpakten dankzij de haar te derven winsten, zolang ze iedere vent met diezelfde uitvindingen en ontdekkingen met de gevangenis bedrogen. De duivelse misvatting dat voor de gevangenis iedereen gelijk is, is architectonisch misschien wel waar maar blijft het maatschappelijk bedrog met als premisse dat het andere geslacht asociaal is. Andere cyclische economiemodellen zijn het ECM of MWA