zondag 12 mei 2013

poesie di claudio cisco


Quell’incrociarsi dei nostri sguardi,
tra profili di nuova realtà
Quel gioco di occhi che scuote le vene
Tu schiava e padrona
di armoniosa lusinga,
dalle eleganti discrete movenze
e gesti sinuosi,
tra significati smarriti nel tempo
mi appari, ai confini di un sogno
che lento si espande
Vedo l’assenza di me
che ti crea tormento,
in te c’è sempre quel caldo sapore
di accoglienza,
e diventi in un attimo,
una medicina perfetta, con effetto placebo
negli anfratti di tutto il mio corpo,
Ai margine delle mie tante stagioni
mi accogli, con i tuoi profumi d’oriente
dal gusto caldo che brucia il momento
Tra la dolcezza e il peccato,
è palese il tuo caldo tremore
nel regalarmi spasmi di pura passione,
fai risorgere in me desideri sepolti
tra profumi e vapori
di pelle nuova purificata,
tracciando linee leggere di voluttà
Avanzi maestosa e orgogliosa,
tra finto candore e sicura bellezza,
donandomi subito l’orgasmo di lingua
Cerco e ritrovo con te,
gli antichi vizi di proibiti piaceri,
quei desideri che non sanno invecchiare,
quelle passioni di amanti perfetti
che non chiedono mai impegni e promesse
Mi nutri d’essenze speciali
e mi assolvi dalle tante bugie dette e ridette,
lasciandoti amare e respirare
Nel corpo e nell’anima ritrovo il ristoro
in umide sinfonie quando con finta calma,
risalgo il tuo tenero ventre
Accesso nei sensi mi lascio cullare
dai tuoi gemiti dall’arcano richiamo
al centro del nostro universo
dove perdo con gioia identità e ragione
mi stendo e m’arrendo, mi vesto di te,
e della tua voglia.. d’amore


vertaling:

Onderdrukken kruis van onze ogen,
inclusief profielen van de nieuwe realiteit
Dat spel van ogen die de aderen schudt
Je slaaf en meesteres
van harmonieuze vleierij,
de elegante discrete bewegingen
gebaren en bochtig,
tussen betekenissen verloren in de tijd
lijkt mij, aan de rand van een droom
die langzaam uitzet
Ik zie het ontbreken van me
creëert voor u kwellen,
in jou is er altijd dat hete smaak
receptie,
en worden in een moment,
een perfecte medicijn met placebo-effect
in de spleten van mijn hele lichaam,
Aan de rand van mijn vele seizoenen
verwelkomen me, met je geuren van het Oosten
smaak hot brandtijd
Tussen zoetheid en zonde,
het is duidelijk uw warme tremor
geef mij in spasmen van pure passie,
wil je herrijzen in mij begraven
geuren en dampen
nieuwe huid gezuiverd,
het tekenen van lijnen van plezier lezen
Restjes majestueuze en trots,
openhartigheid tussen nep en veilige schoonheid,
onmiddellijk gaf me een orgasme taal
Zoeken en ontmoeten met u,
de oude ondeugden van verboden genoegens,
die verlangens die niet oud worden,
deze passies perfect liefhebbers
die nooit vragen om toezeggingen en beloften
Voed me van speciale essences
en ontslaat mij van zoveel leugens verteld en opnieuw verteld,
waardoor je ademt en houdt
In lichaam en ziel aan de verfrissing
in natte symfonieën, met gemaakte kalmte wanneer,
dateren van uw zachte buik
Toegang op manieren die ik me laten sussen
gekreun uit je geheim terugroepen
in het centrum van ons universum
waar ik verlies mijn identiteit met vreugde en reden
Ik liggen en opgegeven, ik kleed je,
en je verlangen .. liefde