dinsdag 20 april 2010

Mediapolitiek

Mediamatic.net - Mediamatic.net
Nieuwe site gevonden die een blik lijkt te werpen op mediapolitiek, maar wellicht had ik beter het college filosofie en kunst: mediapolitiek kunnen bezoeken.
Jean Baudrillard ken ik van het boek: de fatale strategieen, over simulacrum en illusie. Meer over Baudrillard op deze site
Dat internet noch TV eensluidend zijn over de vulkaan op ijsland is meer dan een incident.
Ik zou dit wel mediapolitiek noemen.
Men hoort alleen over de schade die de vliegtuigen kunnen oplopen, maar niks over het effect van de contrails op de aswolk.
Als die aswolk er in WW2 was geweest, was er dan niet gevlogen?
En de grollen over ijsland op internet zal toch alleen zijn omdat niemand toegang heeft tot de actuele vulkaandata. O wacht, toch wel. Over openheid gesproken.
Om over het schoonheidsideaal van hollywood nog maar te zwijgen, net zoals groepsdruk zwijgend te werk gaat. Over mediapolitiek is echter weinig te vinden, wel over media & politiek maar dat is toch iets anders. De film network (1976) is zo ongeveer de invalshoek die ik zoek, het is in ieder geval iets waarvan je  niet weet of je razend zijn moet of moet walgen. Het is het systeem dat een jeugd  indoctrineert danwel bekeert en jongvolwassene creert van comazuipende funneukende afficionados en drugsgeexalteerde botfeestende fashionistas tot genadeloos sociaal-kritiekloze conformerende liefdeloze toneelspelende zombies. Ach ik ben ook eens jong geweest, geloof ik.