donderdag 9 december 2010

Democracy by DDOS

Democracy by DDOS: "

Op dit moment is het botnet achter Operation Payback in hoog tempo aan het groeien. Jouw computer aansluiten op de hivemind van het botnet is extreem eenvoudig. Bestandje downloaden, opstarten en twee velden invullen. Even wachten en ook jij ben onderdeel van Operation Payback, de zogenaamde DDOS-attack om Mastercard en modderfokking co. te dwingen hun neutraliteit te bewaren. Visa is momenteel down en Mastercard had de hele dag problemen met hun internationale betalingsverkeer. Postfinance was dood als een pier. Is het illegaal? Geen flauw idee, vast wel en zo niet, dan veranderen ze de wetten wel in hun voordeel. Is het nodig? Keihard. Het kan niet zo zijn dat dit soort bedrijven voor ons gaan bepalen waar we wel en waar we niet ons geld aan mogen besteden. Hoewel commercieel leveren ze hun diensten in het publieke domein en daarbij hoort volledige neutraliteit. Mastercard, Visa en Paypal besloten echter dat Wikileaks ons geld niet mocht ontvangen en blokkeerde de rekeningen. Met als gevolg een groeiend botnet dat de oorlog heeft verklaard aan hun servers. En ik zie de elegantie, zelfs de eerlijkheid, er wel van in. Niet mee eens? Niet mee doen met de actie. Wel mee eens? Hoppa… Iedereen heeft een stem in deze democratie en de stem telt ook echt. Daar zullen een heleboel mensen niet blij mee zijn. Wij wel. Ik zal het middel met extreme terughoudenheid toepassen, misschien wel nooit meer, maar deze keer gaat mijn bot pas weer uit als ik van Visa hoor dat ze voortaan neutraal zullen blijven. Er komt een moment dat we de lijn moeten trekken en voor mij is dat nu.

"