maandag 25 april 2011

Onderscheidt Scoop.It zich genoeg van Storify? | Masterclass Social Media | inzicht, communicatie, PR & marketing online | Noud de Greef, Eindhoven

Onderscheidt Scoop.It zich genoeg van Storify? | Masterclass Social Media | inzicht, communicatie, PR & marketing online | Noud de Greef, Eindhoven: "“Curating”. Zou best kunnen dat curating het social media woord van 2011 gaat worden. Na Pearltrees, Memolane & Storify is er een vierde kandidaat die je gaat helpen het web te ordenen: Scoop.it. Deze tool lijkt nog het meeste op een mix tussen Storify en de applicatie Paper.li.

Wat is curating? Die term slaat op het zoeken, sorteren en selecteren van content op het web. Je zoekt informatie over een bepaald onderwerp zoals social media, kiest de beste artikelen uit en zet ze onder elkaar in een blog. Dat kan uiteraard met de hand door het knippen en plakken van de URL’s, maar moet ook handiger kunnen… Zeker in deze wereld van sociale netwerken. En plop: daar is ook Scoop.it."