dinsdag 20 november 2012

RTL Nieuws - Moord Vaatstra mogelijk in vlaag verstandsverbijstering

RTL Nieuws - Moord Vaatstra mogelijk in vlaag verstandsverbijstering:
 Maar volgens Van Marle, hoogleraar forensische psychiatrie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, zijn er wel degelijk gevallen bekend van mensen die een misdrijf plegen, en zich daar vervolgens niets meer van herinneren. Volgens hem zijn er ook gevallen bekend van mensen met een dergelijke stoornis, die daardoor een moord hebben gepleegd waar ze zich niets meer van herinneren...
...
"Als gevolg van stress kun je extreem geheugenverlies hebben. Het komt vaak voor bij mensen met meerdere persoonlijkheidsstoornissen. Maar ook gewone mensen, die bijvoorbeeld een brand ontvluchten en tijdens die vlucht andere mensen aan de kant slaan en schoppen, kunnen lijden aan een dissociatieve stoornis", aldus Van Marle.
"

Het kan toch niet zo zijn dat verkrachten en moorden een stressvolle bezigheid is terwijl men zich ontspannen gezopen heeft. Niettemin weet ik nog precies waar ik was op 1 mei 1999, cafe de route 66, want die dag openbaarde me de bar-troela dat ze geen vriend had, twee dagen voordat ze me uit domme sympathie of horeca-promotie-activitieten-stress een blauwtje laat lopen. Het lijkt wel zo dat Dader en Vaatstra mijn kans verpest heeft, story of my life. En dat is genoeg voor een verstandsverbijstering, zelfs voor een Dr. Jykell and Mr. hyde. Mijn alibi is dus waterdicht.
Nu nog wachten op Tanja Groen om ook daarin mijn onschuld te bewijzen.