dinsdag 27 november 2012

mijn bar verhaal

The Daily Job - de Buitenverhalen<br><i>de verhalen over caf�Buiten</i>
verhalen die zich afspelen in een cafe.

Mijn cafeverhaal is een misbaksel van feitelijkheden, verkeerd getimede houdingen, botsende sympathieen, ongeadresseerde emoties en leugens, pijnlijke combinaties en sinistere groeten, kortom: rauwe data uit het echte verzopen leven van een ontbierde.
Ik had meer aandacht voor mijn schrijfpassie dan voor mijn groeiende liefde voor de hoofdpersoon, zodat ik het belangrijkste vergat. Door godvergeten.
En toen ik mijn liefde voor de hoofdpersoon in het eigen verzinsel de gaten kreeg was het te laat.
En leg ik ook nog eens met een half gelukt boek in wording op de onbetaalde tafel dat ik het groentje bleef. En ertoe werd gechanteerd om meer te doen dan alleen maar kijken, en ik heb geen idee wat ze er zonder de verveling nou zo lief aan vond.
Want ze liet me eerst geloven dat je er eerst wat voor moet doen, maar wat ik ervoor deed dat is gebagatelliseerd en in 2000 genullificeerd. En toen ik het ben gaan geloven, werd de moeite keistom verspild. En als laatste hoorde dat ik de laatste bagage was dankzij de eeuwige sneeuwstorm en het fictief tijdsverschil. Loze woorden voor Gorgio Vermano Vero